مطالب ارزنده

نکات نگهداری و مراقبت از چرم

نکات نگهداری و مراقبت از چرم

البسه ، کیف و یا کفش چرمی بسیار حساس می باشند و در اثر برخورد با هرگونه شیء تیز دچار خراشیدگی می شوند که این اثر به هیچ عنوان قابل ترمیم نخواهد بود . همچنین لکه خودکار از جمله لکه هایی است که هیچ گاه از روی چرم پاک نمی شود و اگر چرم دچار لکه شد هیچ گاه از حلال های موجود در بازار جهت پاکسازی لکه استفاده نکنید و تنها کار درخواست راهنمایی از مرکز خریداری شده چرم می باشد . توجه داشته باشید که هیچگاه عطر، اسپری و ادکلن را نباید مستقیم بر روی چرم بزنید و قرار دادن چرم در ماشین لباس شویی و استفاده از هرگونه پودر و مایع شستشو چرم را کاملا خراب می کند .

نکات نگهداری و مراقبت از چرم

بهترین روش برای شستشوی چرم ، سپردن آن به یک خشکشویی معتبر(یعنی مطمئن باشید یک متخصص شست وشوی چرم در آنجا وجود داشته باشد)، می باشد چرا که با شستشوی چرم در منزل انعطاف پذیری و زیبایی چرم از بین می رود . اما بهترین راه تمیز نمودن چرم از گرد و غبار ، تمیزکردن آن با روشی که در ادامه ذکر می شود آن هم به فواصل زمانی کوتاه مدت می باشد که در این روش می بایست یک قاشق مرباخوری شامپو بچه را با آب ولرمCC 250 و ۳ تا ۴ قطره سرکه مخلوط کنید و آرام روی چرم بکشید و سپس با آب معمولی شامپوها را پاک کنید و بعد با یک پارچه خشک کنید.پس از پاکسازی چرم از گرد و غبار در مرحله آخر با واکس های معمولی روی چرم را ماساژ دهید تا مانند قبل براق و نرم شود .

 

نکته آخر آنکه جهت نگهداری از چرم بخصوص چرم های طبیعی باید لباس های چرمی را از چوب لباسی آویزان کنید تا در حالت خود باقی بمانند در غیر این صورت آویزان کردن چرم از جای تیز فرم آن را تغییر می دهد . برای نگهداری چرم دمای محیط بین ۲۵ تا ۳۰ درجه مناسب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *