مطالب ارزنده

آموزش دوخت کیف چرم

  • آموزش دوخت کیف چرم

  • در مطالب قبلی دست ساز ها مطلبی با موضوع دستبند های چرمی گذاشتیم که خیلی از دوستای گلمون خوششون اومد.. تصمیم بر این شد که از این به بعد به طور کلی روی دست ساز ها و بویژه چرم هم وقت بیشتری بذاریم و آموزش انواع مختلفش رو قرار بدیم. در این مطلب با توجه به اینکه اولین مطالب مربوط به ساخت چرم هست، آموزش دو مدل کیف چرم خیلی ساده رو قرار میدم و امیدوارم دوست داشته باشین و مورد استفادتون قرار بگیره.

    آموزش مرحله به مرحله ساخت یک کیف چرم ساده و زیبا

    این کیف چرم از آسون ترین مدل های کیفه که یک تکه ساخته میشه و احتیاج به برش ها و دوخت های سخت و پیچیده نداره. چرم رو به شکلی که در عکس هست برش میدیم و مراحل بعدیش رو هم اجرا میکنیم. اندازه ها با توجه به سلیقه خودتون میتونه تغییر کنه. مستطیلی که تنه اصلی کیف رو تشکیل میده باید به سه قسمتتقسیم بشه، به طوری که دو قسمتش کاملا روی هم قرار بگیرن و هم اندازه باشن و قسمت سوم کمی کوچکتر باشه و به عنوان در کیف روی اون قرار بگیره. مستطیل طویل جانبی هم باید به اندازه ای باشه که  بعد از یک دور به دور کیف پیچیدن، قفل بشه ( میدونم که خیلی واضح نتونستم توضیح بدم ولی با کمک عکس ها و یک بار تمرین با دقت روی کاغذ میتونید در بیارید الگوش رو)
    دو طرف کناریش رو باید بدوزیم. خوبیش اینه که چون چند لایه نیست و این کیف تنها با یک لایه ساخته میشه، با چرخ خیازی های معمولا هم به راحتی دوخته میشه. فقط باید با دور کند دوخت زد.
    بعد از دوخت نوبت پانچ کردن و وصل کردن دکمه اس. اگر میخواید اینکارو به شکل حرفه ای دنبال کنید توصیم اینه که حتما قیچی مخصوص و دستگاه پانچ رو تهیه کنید که ابزار اصلی کارتونه. اگرم تفننی درست میکنید، میتونید قسمت پانچ کردن یا پرس دکمه رو بیرون انجام بدید. معمولا خرازی ها این کارو با مزد خیلی کم انجام میدن.فقط موقع پانچ و دکمه زدن دقت کنید که جاش رو درست تایین کنید که در کیفتون خیلی شل و آزاد یا تنگ و سفت نباشه.اینم یه کیف زیبا و آسون و ساده )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *