مطالب ارزنده

تمام چیزی که در خرید کیف چرم باید به آن توجه کرد

تمام چیزی که در خرید کیف چرم باید به آن توجه کرد

 

خرید کیف چرم از دسته وسایل و ابزارهایی است که باید در انتخاب آن دقت زیادی به خرج داد.

این روزها بسیاری از مشتریان و مصرف‌کننده‌ها برای خرید کوچک‌ترین وسیله مصرفی خود پس از تحقیق بسیار دست به انتخاب می‌زنند و وسیله مورد نیاز خود را اغلب به قیمتی مناسب تهیه می‌کنند.

استفاده از یک کیف چرم ممکن است تنها محدود به محل کار یا تحصیل نباشد و در تمام طول روز به عنوان همراهی مطمئن در کنار خود این کیف را حمل کرده و اسناد و یا اشیاء گران‌بهایی را نیز در این کیف‌ها جای دهیم.

خرید کیف چرم که بتواند در کنار زیبایی و رنگ‌بندی مناسب سلیقه خودمان کیفیت بالایی را نیز به همراه داشته باشد کاری است که نیازمند تحقیق و تفحص بسیار زیادی است.

در این مقاله سعی شده تا نکات کوچکی که می‌تواند لذت خرید کیف چرم را برای شما دو چندان کند بیان شود تا شما هم با استفاده از این دانش و اطلاعات دست به انتخابی مطمئن زده و کیفی مناسب سلیقه خود و کاربردی که از آن انتظار دارید خریداری نمایید.

در کنار اشاره به راهکارهایی که در خرید کیف چرم باید به آن‌ها دقت کرد سعی شده تا خرید کیف ارزان نیز به عنوان اصل کلیدی دیگری رعایت شود، زیرا همیشه خرید جنسی کمی ارزان تر و باکیفیت مناسب باب طبع مخاطبان است.

یکی از دلایلی که شما به دنبال خرید کیف چرم ممکن است باشید این است که به دنبال خرید جدیدترین کیف مجلسی هستید تا بیش از پیش در مهمانی‌ها و محافل بدرخشید و زیبایی خود را با داشتن کیف چرمی که به سلیقه شما انتخاب‌شده چندین برابر کنید.

تاریخچه استفاده از کیف چرمی و خرید کیف چرم و ساخت ومحصولات چرمی

کیف چرم طبیعی زنانه

کیف چرم طبیعی زنانه

هیچ کس دقیق نمی‌داند که اولین بار چه کسی از کیف چرمی استفاده کرد یا اولین بار در چه سالی اولین نفر دست به خرید کیف چرم زد شاید این موضوع به این دلیل باشد که چرم منبعی حیوانی دارد و انسان‌ها از اولین روزی که کار در مزارع را شروع کردند و اولین پوست حیوانی که استفاده کردند به کیفیت و دوام بالای این ماده پی بردند و در صدد برآمدند تا از چرم انواع و اقسام ابزار را تولید کنند از انواع کفش و پاپوش‌های مختلف تا حتی استفاده از چرم به عنوان زره.

استفاده از چرم در طول تاریخ بلندای زیادی دارد و می توان استفاده از آن را به انسان‌های اولیه نیز نسبت داد، به هر حال امروزه چرم علاوه بر استفاده‌های پوششی برای انسان استفاده‌ها مد و زیبایی و ابزاری نیز دارد.

استفاده از چرم در اتومبیل به عنوان روکشی گران‌قیمت و لوکس و حتی استفاده از چرم به عنوان کیف که باعث شده زیبایی چرم در دست انسان بیشتر و بیشتر احساس شود.

البته در این بین نباید تلاش و مهارت استادکارانی که با دستان توانمند خود به چرم زندگی بخشیده نادیده گرفت، افرادی که چرم را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که این عنصر گران‌بها برای شکل‌گیری نیازمند دانش و مهارتی خاص است که ایشان با سال‌ها تجربه و ممارست این مهارت‌ها را به دست آورده و باعث زیبایی بخشیدن به تمام جنبه‌های زندگی امروزی می‌شوند و خرید کیف چرم را بدل به کاری لذت بخش میکنند.

در خرید کیف چرم نباید این نکته را فراموش کرد که این کیف دست‌ساز است یا به دست ماشین‌آلات صنعتی ساخته شده است.

دست‌ساز بودن یک کیف چرم باعث شده تا این کیف به عنوان اثری هنری قلمداد شود و خود این مسئله تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن خواهد داشت و این مسئله که کیف‌های چرم دست‌ساز به صورت محدود و اغلب در تعداد کم تولید می‌شوند نیز باعث تفاوت قیمت این کیف‌های با نمونه‌های ارزان‌تر بازار در هنگام خرید کیف چرم شود.

در این بین نیز یکی دیگر از نکات بارز این است که موادی به شکل و شمایل چرم نیز در بازار موجود می‌باشند که جلوه‌ای مانند چرم داشته ولی هیچ‌گاه نمی‌توانند کیفیت و جلوه واقعی چرم را به ارث ببرند، پس همیشه در خرید خود دقت کنید که مواد دیگر را به اسم چرم به شما نفروشند.

در ادامه راهکارهایی برای تشخیص چرم از موارد دیگر در ساخت کیف بیان می‌شود.

برای تشخیص چرم مصنوعی از چرم طبیعی می‌توان از یکی از متدهای زیر استفاده کرده و در خرید کیف ارزان باید بیشتر به این نکات توجه کرد تا  در خرید کیف چرم به اشتباه نیفتیم.

بو

یکی از نکات مهم در مواجهه با چرم بوی خاص آن است که چرم مصنوعی از این ویژگی بهره نبرده و یکی از راه‌هایی که اصالت چرم را مشخص می‌کند بوی آن است و میتواند در خرید کیف چرم بسیار موثر باشد.

ناهماهنگی سطح

سطح چرم به صورت یکنواخت و همگن نیست و یکی از نکات دیگری که باعث می‌شود تا چرم مصنوعی از چرم طبیعی مجزا باشد این است که چرم طبیعی بافتی ناهمگن دارد و با لمس آن می‌توان به این نکته به راحتی پی برد.

انعکاس نور از سطح چرم

چرم طبیعی هنگامی که تابش مستقیم آفتاب به آن صورت می‌پذیرد در انعکاس نور به صورت ناهمگن عمل می‌کند و هر قسمت به شیوه خاص خود نور را بازتاب می‌دهد، این نکته نیز در کنار نکاتی دیگر می‌تواند در انتخاب درست مشتریان در هنگام خرید کیف چرم بسیار کمک کننده باشد.

طرح روی چرم

چرم طبیعی از قاعده و قانونی تبعیت نمی‌کند و طرح روی آن اصلاً تکرار شده نیست و این خود اصل مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت نمود.

آتش

چرم طبیعی به راحتی قابل اشتعال نیست و برای سوختن آن تلاش بسیار زیادی مورد انتظار است گرچه چرم مصنوعی به راحتی آتش‌گرفته و این نکته دیگری است که می‌تواند در انتخاب بسیار مهم باشد البته همه مشتریان در هنگام خرید چرم را برای تست اشتعال مورد بازرسی قرار نمی‌دهد.

 

تمامی موارد ذکر شده باعث انتخاب دقیق تر در هنگام خرید کیف چرم خواهند بود ولی در کنار این موارد اصلی‌ترین نکاتی که وجود دارند این است که همیشه چرم را از فروشگاه معتبر خریداری کنید و همیشه و در همه حال به برچسب نصب‌شده بر روی محصولات توجه کنید.

خرید یک کیف چرم ارزان‌قیمت شاید باعث شود که ساعت‌ها در بازار مشغول به گشت زنی باشید و در هر فروشگاه به دیدار محصولات مختلف من جمله کیف‌های چرمی بروید، ولی با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شد می‌توان راحت تر و با خیالی آسوده دست به انتخاب کیف زد و پس از خرید و در هنگام استفاده نیز از کیفیت بالای آن لذت کافی را برد.

 

نگهداری و نظافت

بحث مهم دیگری که در هنگام خرید چرم مطرح می شود بحث نگهداری و نظافت آن است.

چرم به دلیل اینکه از منبعی حیوانی به دست آمده است برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر نیازمند روش‌هایی است تا عمر مفید آن رابالابرده و باعث شود تا این ماده بهتر و کارآمدتر برای شما کار کند.

در حفظ و نگهداری چرم باید به این نکته توجه کرد که این کار را همیشه در برنامه کاری خود قرار داده و به صورت مکرر به این کار دست بپردازیم، زیرا کارآمدی و عمر مفید کیف چرمی یا هر وسیله چرمی دیگر به این عملیات حیاتی بستگی خواهد داشت.

اغلب برای نظافت و جلا بخشیدن تنها از واکس استفاده می‌شود و این عمل باعث می‌شود تا رضایت‌مندی بیشتری از کالای خریداری‌شده خود داشته باشیم.

نظافت یک وسیله چرمی تنها در واکس زدن خلاصه نمی‌شود بلکه گرد و غبار نیز باید از سطح آن پاک‌شده و حتی در مواردی موادی دیگر نیز چاشنی این کار شوند تا هم عمر مفید چرم بیشتر شده و هم اینکه کیف چرم خریداری‌شده بتواند جلوه و زیبایی خود را بیش از پیش و به مدت طولانی تری حفظ نماید.

چرم انواع و اقسام خاصی را دارد که می‌توان در بین آن‌ها به دسته‌بندی چرم سنگین و سبک و جیر و نبوک اشاره کرد که هر کدام از قسمت‌های مختلفی از حیوان به دست آمده و کاربرد و جلوه خاص خود را دارند که بسته به نوع کاربرد می‌توان نوع چرم را هم انتخاب کرد.

در هنگام خرید حتماً دقت نمایید که جیر و نبوک هم مانند چرم نیاز به رسیدگی دارند و بادی تمامی مواردی که در حفظ و نگهداری چرم به آن اشاره شد برای نبوک و جیر نیز عملی کرد زیرا این محصولات هم مانند چرم از حیوان به دست آمده‌اند و برای عمر بیشتر نیاز به رسیدگی منظم خواهند داشت.

بحث خرید کیف چرم و مخصوصاً خرید کیف چرمی ارزان‌قیمت و با کیفیت بحثی بسیار با اهمیت است زیرا کیف‌های چرم اغلب به مدت طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و وسیله‌ای برای استفاده کوتاه مدت نیست.

استفاده بلندمدت از چرم وابسته به نوع نگهداری و رسیدگی به این محصولات است زیرا چرم برای عمر بیشتر و حفظ کیفیت نیاز به رسیدگی منظم و با برنامه دارد.

اگر شما هم قصد خرید کیف چرم را دارید حتماً نکاتی که در انتخاب نوع چرم و کیفیت آن بیان شد را ملکه ذهن خود کنید و خودتان دست به کار شده و دست به انتخاب بهترین نوع و زیباترین کیف برای خود بزنید و با استفاده از زیبایی بی‌نظیر چرم در تمام ساعات روز حس شیک‌پوشی را به خود هدیه دهید و ضمناً فراموش نکنید که چرم نیاز به رسیدگی دارد و برای عمر بیشتر آن باید به نظافت و رسیدگی به آن توجه ویژه‌ای شود.

پس با دانستن نکات بالا با خیال راحت به خرید کیف چرم رفته و این بار با دانش کافی و علم به کیفیت چرم دست به انتخاب بهترین گزینه برای کیف چرم خود بزنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *